Handelsbetingelser på Staid.dk

Staid I/S
CVR-nr: 41778083
Marstrup Møllevej 40, 6100 Haderslev
contact@staid.dk

1. BETALING

Staid.dk modtager betaling med VISA-Dankort, alle VISA betalingskort, alle Mastercard betalingskort og Mobilepay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er afsendt.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Staid bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

2. LEVERING

Pakker fra Staid forsøges afsendt samme dag (såfremt ordren er indgået inden kl 12.00 på en hverdag). Pakker leveres under normale omstændigheder inden for 2-4 hverdage.
Pakker i Danmark sendes med DAO eller GLS, og det er op til kunden selv at vælge leverandør alt efter præferencer.

Pakker sendes kun til Danmark, og kunden er forpligtet til at betale evt. forsendelsesomkostninger, såfremt ordreværdien er mindre end 400 DKK

For alle ordrer over 399 DKK tilbyder vi fragtfri levering til pakkeshops og til DAO Hjemmelevering

3. REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret,
ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne, ved brug af vores gratis returmetode. Varen skal altid sendes
tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på contact@staid.dk, og fremsende billeder der tydeligt viser dét, du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Returnering i forbindelse med reklamation foregår via en label som du vil få tilsendt af kundeservice

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

4. RETURNERING AF VARER OG RETURNERING I FORBINDELSE M. REKLAMATION

I tilfælde af, at du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre som følge af en reklamation, skal du følge nedenstående 4 steps:

4.1. Kontakt contact@staid.dk og fortæl, hvilken ordre det drejer sig om, og hvilke produkter der reklameres over. Vi sender dig efterfølgende en returlabel samt din ordreoversigt. Print dem begge. 

4.2. Pak dine varer og ordreoversigten forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem.

4.3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang – kontakt os ved eventuelle problemer). 

4.4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop.


Du har ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en GLS pakkeshop og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer. Sender du retur uden brug af vores returportal, er du selv ansvarlig for at varen kommer til os og ligeledes har bevis herpå i form af et trackingnummer. 

5. OMBYTNING AF EN VARE

Vores handelsbetingelser indebærer at vi ikke tilbyder ombytninger. Returnér venligst produktet og bestil den ønskede produkt eller størrelse separat på en ny ordre.

6. Fortrydelsesret

Der gives 30 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores Webshop. Denne udvidede fortrydelsesret gælder kun hvis varen ikke er brugt.
Er varen derimod brugt eller på anden måde har fået mindsket sin handelsmæssige salgsværdi vil reglerne om værdiforringelse finde anvendelse og du har 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt du modtager varen.

Du har 14 dage til at sende varen retur fra det tidspunkt du har givet besked om at du vil fortryde dit køb. Det er dig der bærer al ansvar ved fortrydelsesretten. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du vil ligeledes ikke kunne tilgå vores returportal herefter. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen, til at tilgå vores returportal og sende produkterne retur og retur og give besked om at du ønsker at fortryde.

Sender du på egen hånd og for egen regning, skal du kontakte os pr. mail contact@staid.dk inden for de 30 dage. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Meddelelsen skal gives pr. mail.

6.1. Du bestiller en returseddel og køber returfragt til din returpakke gennem vores returportal. ær opmærksom på, at fragtomkostningerne i forbindelse returneringen bliver fratrukket i returbeløbet. Prisen for returnering er 39 DKK

Når betalingen er gennemført, kan du på kvitteringssiden hente din returseddel og pakkelabel. Retursedlen og din købte pakkelabel vil også blive sendt til din angivne e-mail adresse. Print dem begge.

6.2. Pak dine varer og ordreoversigten forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem.

6.3. Fastgør returlabelen til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang – kontakt os ved eventuelle problemer). 

6.4. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

7. FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Dette gør sig kun gældende ved ordrer uden gratis levering.

8. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale forsendelseemballage (Pose med genluk eller kasse med genluk).
Hvis dit/dine produkt(er) har særsklit original emballage og denne mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

9. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog fratrukket de leveringsomkostninger der er i forbindelse med levering og retur, senest 14 dage fra den dag vi modtager din returnering.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at returneringen er ankommet hos os.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

10. KLAGEMULIGHEDER

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: contact@staid.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
her – http://ec.europa.eu/odr

11. PERSONDATAPOLITIK

Ved at benytte staid.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores
datapolitik, som fremgår af følgende link https://staid.dk/persondata-cookiepolitik . Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

12. RABATKODER

Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort.
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner medmindre andet er opgivet.

13. PERSONOPLYSNINGER

STAID har brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

14. HVEM VIDEREGIVER VI PERSONOPLYSNINGER TIL?

Vores handelsbetingelser omfatter, at vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

For at kunne videreudvikle og forbedre staid.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden.
Personoplysningerne registreres hos Staid I/S og opbevares i fem år,
hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Staid I/S, har du altid ret til at sende os dine
indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om
dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: contact@staid.dk

15. COOKIES

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende
med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.08.2021.